Vårdag, lyckliga djur & barn

Vilken underbar helg trots att jag bara har jobbat och sovit i princip men idag gick jag upp tidigt efter nattjobb och möttes av solsken och +12 grader i skuggan. 
Så fick bli en riktig utedag. 
Lilleman vill ju helst knata ner till ladan och det är inte såå kul att vara på gården så det var bara att haka på. 


Kaffe på trappen blev det och lite vårbloms- letande. 
Pionbusken har börjat slå sina knallröda knoppar och de ettriga små nässlorna hänger visst på. Höll på i höstas och drog upp dem med rötterna men de är envisa. 



Sedan åkte vi ner allihopa till stallet. Lilleman, Michelle, jag och älskling. Fixade och donade och matade pållan med smaskiga morötter. Det var mycket uppskattat.  

Stallkatten Sigge var där och njöt av all uppmärksamhet och gos. 


Sen somnade lilleplutten gott när vi kom hem och jag fortsatte plocka lite på gården. Vill ju inte vara inne när det är såhär skönt ute. 
Insåg att gräset växer som bara den. 


Snart dax att debutera för i år med gräsklipparen? ;)

Nu middagsfundering och ikväll spännande fight i Farmen.  Sen blir det nog skutt i säng ganska tidigt. Känns att man inte sovit så mycket idag. 

Förresten är det någon av mina vänner som vill sällskapa med mig och kidsen nästa lördag här hemma? Tjöta och kanske ta ett glas vin och bara ha lite trevligt. 
Älskling ska iväg på prisutdelning så tänkte att jag kunde ha lite kvalletid då. ;)

Ha en fin söndag!

Kommentera här: