Ticka klocka, men ticka då!

Sitter på jobbet och här är det så tyst, så tyst. Bara en och annan bil som åker förbi och knattret från tangenterna som hörs. Tänkte jag skulle dravla lite. Framförallt tala om hur mycket min säng ropar efter mig där hemma. Nästan så jag hör hur den telepatiskt skriker efter mig, faktiskt.
3 timmar kvar.

Har fastnat i ett spel på fejjan. Jo faktiskt är det bästa sysslan på natten när man bara ska sitta och finnas tillgänglig. Man måste roa sig med något. Så nu är det Papa Pear Saga för hela slanten.Skitroligt!
Bubble Witch har jag suttit fast i på djeefvulsbanan 170 sen i början på sommaren.
Kommer inte vidare bara. Hur jag än försöker.
..... Och intresserat kommer ni ju anteckna detta.... eller inte. ;)

Hur som helst, det är en ganska lugn tid nu, har kännt hur det krävts en period på några veckor för att komma ur och släppa nybliven mammarollen och ta klivet tillbaka in i arbetslivet.
  Jobbar, äter, hämtar/ lämnar på dagis, stall. Ungefär så i lagom blandad ordning. Jobbar natt nu helgen som kommer så då är det mest jobba och sova som gäller lördag och söndag. Skönt att man börjar vid 21,30. 
 På veckorna jobbar vi oftast 20,00-06,00
Slutar förvisso senare på helgen också, men skönt att få lite kvällar med family och hinna helgmysa en liten stund i alla fall. Och hinna säga godnatt innan man åker.
Tur jag faktiskt ganska ofta tänker att jag måtte ha ett av världens bästa jobb. 4 år sedan jag fick min tjänst här nu. Inte klokt. Känns kortare eftersom jag varit mammaledig ca 1,5 år av tiden. Men ändå.
Tiden går fort.

Dravel, dravel.

Fasar lite för att gå ut om några timmar och sätta mig i en svinkall bil. Det värsta med vintern. För vinter fick vi oxå. Lagom mycket snö. Cirka 5-10 cm. Men kylan alltså.... brrrrrr!

Nä, tack för mig. Nu ska jag inte plåga er stackare längre.
Tjingeling i vintermörkret.





Kommentera här: