1000 tåtar att dra i

Oj nu var det längesen och här händer det mycket just nu. 
Det är nu man ska slita sitt hår, få hjärnblödning och gå ut i skogen och släppa ett avgrundsvrål i äkta Ronja-stil ;)
Nädå, inte så illa men det är mycket nu. Jul och nyår och jag börjar jobba igen efter nyår. Så det är kontakt med många olika inblandade för att få ordning på allt det formella. 
Och har precis hållit på att skola in lille plutten på dagis och idag var sista dagen. 
Såhär i efterhand kan jag nog känna att det vore klokast att återgått till arbetet en månad senare, eftersom nu blir allt lite kokko för honom. 
Inskolning nu och så håller förskolan stängt till den 7:e så blir ju ett hopp här nu på några veckor. 
Men känner i gen jättenervositet ändå för det går bra på dagis och personalen tycker han om redan efter dessa 2 veckor. 
Klättrar upp i famnen hos dem och sätter sig. Helnöjd. Och leker med barnen och har inte varit alls särskilt beroende av mig. 
Såklart kommer det komma bakslag sedan när han har förstått att han kommer bli lämnad men så pass länge har jag varit med så jag vet att det är en helt naturlig reaktion. 

Såhär nöjd är han på dagis 


Go' och glad!

Samtidigt som det är svårt att sätta fingret på den lite sorgliga känslan över att börja jobba igen så känns det samtidigt som man kan börja leva lite igen. 
Just nu är man familjen AB med trist ekonomi pga att ganska många tusenlappar faller bort med bara föräldrapenning så kommer ju kännas väldigt fint att få tillbaka sin lön igen. :)
Har dragit ner ganska mycket på dagarna också, för hade jag tagit ut fullt hela tiden så hade jag redan arbetat flera månader. 
Känns skönt att han fick vara hemma några månader extra. 

Och lillen har börjat gå!
Den 16 december tog han sina första steg och nu har har gått flera meter. 
Sötnosen! 

Ska försöka skärpa mig lite nu med bloggandet och ta mig i kragen. 
Jag lovar... :)

Ha en fin dag och snart är det jul! Weeei!

 

1 Helen:

skriven

Vilket dagis blev det sen då?
Ring mig nu i dagarna ang jobb.
072-3251214

Ha det gott.

Kommentera här: