En vansinnig bloggvakt går nattskift.

Att ha en blogg är lite som att ha barn har jag märkt.
Nu när våran kära Ikelispik, a.k.a Monixx- bloggens egentliga ägare, ska till att flytta och ha sig, så är ju hennes första tanke såklart: Vem ska ta hand om bloggen när jag ska vara datafri i över ett dygn?
Ve och fasa, tänk om den stackars bloggen blir övergiven i flera timmar i sträck!
Givetvis så var hon tvungen att snabbt se sig om efter en pålitlig och ansvarskännande bloggvakt, som kunde se efter bloggen och dess behov under hennes egen frånvaro.

Och vem passar bättre för ett sådant stort och viktigt uppdrag än vansinnet själv!
Såklart!
Det vår kära Monixx inte tänkt på är att undertecknad redan har en egen blogg att hålla ordning på. Plus att hon också gästbloggar på en annan blogg, som får vara hemlig så länge.
Vansinnet ska alltså hålla reda på tre bloggar, och sig själv!
Det kommer ju aldrig att gå.


Vi får se vad som händer. Det kan ju bli helt uppochner och när Monixx återvänder så är bloggen i en enda röra. Då får nog vansinnet smisk.

Men det är inte säkert att vansinnet kan logga in imorgonbitti ens. Hon har en tendens att glömma viktiga saker, såsom lösenord till andras bloggar. Men det är också därför som det är så bra att berätta sina hemligheter för undertecknad. Hon kommer nämligen inte ihåg allt gossip, så när hon ska föra det vidare, så har hon glömt  det.
(Om jag inte återkommer i ottan så kan det också bero på att männen i de vita rockarna kommit för att hämta mig pågrundav att jag skriver om mig själv i tredje person. Det sägs att det är lite knäppt!?)

Nu ska vansinnet sussa, och drömma sött om hur hon ska kunna hålla kvar Monixx alla bloggläsare (Som är ungefär tio gånger så många nu än vad dom var när jag gästbloggade sist. Kanske jag som lockade hit alla?)
Kan tänka mig att Monixx inte kommer att vara nådig om statistiken sjunker katastrofalt under hennes frånvaro. Då vet jag då vem som kommer att få skulden.

Puss och godnatt alla nattsuddare. Syns imorgon!
1 Malo:

skriven

Hi hi...

Coolt me en bloggvakt! :)

2 Caroline:

skriven

Ha, ha,ha, Ja Monixx vi överger dej inte bara för att du flyttar =) Kul att du tar över äran över hennes blogg ett tag. =)

3 stine - Bebis i magen:

skriven

vilken härlig blogg :)

4 Cecilia:

skriven

Hehe vilket ansvar!

Kommentera här: