Som bomull för den nysande själen

Fortfarande förkyld som sjutton. Jag har verkligen vare sig tid eller lust med det här. Hade tänkt att jag skulle städat redan igår. Men huset får allt damma igen nån dag till. Jag orkar banne mig inte. Idag har jag lekt med lillemannen och när han sovit har jag legat i soffan och försökt vila, men stört omöjligt. Bara hosta, hosta. 
Jeeekla sketförkylning. Just nu är basföda alvedon och kaffe. ;)




Blev bara en snabbis ner till pållan idag med lite fjäsk-äpplen för att döva mitt dåliga samvete. Men hon verkade rätt nöjd med det faktiskt. 
Och hon kan få den mest förkylda och bittra människa att bara älska stunden hon finns där tillsammans med en. 
Hon är bomull för min själ. 

Igår hade hon tagit sig ut ur hagen så gick och betade på husbonns trädgård när hon hittades. 
Efter en runda i hagen konstaterades att tråden låg nere en bra bit så det var bara att gå ut. 
Tror inte hon sprängt staketet, större risk är nog att något vilt har gått igenom. 
Tur att det slutade bra i alla fall. Inga skador och häst kom tillrätta. Och de andra tre var kvar i hagen.  Puh. 

Dottern hade hoppning idag på ridskolan, hade varit så roligt att vara där och kolla. Det var min plan. Men får bli nästa gång. 

Nu lite alvedon, pussa på min älskade och sen sova. 

Natti! 

1 Emelie:

skriven

Var hade hon gått ut? Ur hagen där nere eller?

Svar: Nej ur den uppe vid vägen. I nederkanten vid skogen :)
// Monixx

Kommentera här: