Fredag&Lördag makes a lovely helg

Våran stora tjej hade en kompis här som sov över förra helgen. De är så roliga att lyssna på de där tossingarna. Det är bara hästar, hästar, hästar. Och en och annan kille såklart. Fast det får jag egentligen inte skriva... Dödshemligt ju ;)

Så igår var det iallafall lilltjejens tur att ha en kompis här som skulle sova över. Mycket fnitter och lek. Godis och blåa tungor. 
Så härliga!



Underbara, härliga ungar!
Man blir ju bara glad rakt in i själen av dem. Fantastiskt. 

Idag har Emma och jag varit nere och myst i stallet i 2 omgångar. 
Innan idag fick hon ta ut Dina i paddocken och prova på longera henne. 
Jag vill ju tänka framåt något år då meningen är att jag ska våga låta Emma göra saker på egen hand med pållan de dagar jag inte åker ner. 
Så vi kan turas om och hjälpas åt. 
Varje gång får jag förundras över hur välmenande och otroligt vänlig denna hästen är. 
Hon skötte sig exemplariskt emot Emma och longeringen gick kanon. Förklarade hur man ska vara positionerad, hur man lättast håller i linan för att slippa onödigt släpande i backen el trassel. Och lite hur hästens kroppsspråk fungerar. 
Idag var det bara i all enkelhet utan inspänning och dylikt. 
Egentligen är det ganska dödfött att longera såhär utan att hästen samtidigt får arbeta rätt i en bra form. 
Men det var alltså bara lite för sakens skull idag. Och hästen fick trots allt lite motion.




Lugnt och harmoniskt. Precis som det ska vara. 





Innan var vi nere och släppte in pållarna och fjäskade med lite äpplen till FinaDina. Det var uppskattat må jag säga. 

Nu sitter jag i soffan och bara slöar till Körslaget på tv. Rätt värdelöst program va? :/
Då är detta mycket bättre. 

Igår kväll kopplade jag och älsklingen in datorn till  tv:n och kollade lite Guns på youtube. 
En perfekt fredagsavslutning kan man väl kanske säga. Axl Rose i egen hög person på bilden ovan alltså. ;)

Nähä... Snart kommer mannen in från garaget och vi ska kolla nån ny film med Nicholas Cage. Och smaska på en godisbit eller 5. 

Ha en underbar lördag! 

Kommentera här: