Underbar dag!

Idag har jag hunnit med så mycket! Blir förvånad hur en dag kan vara så effektiv. Det glömmer man lätt när man är flerbarnsmamma. 
Sällan är dagarna då man har all tid i världen och man tillåts göra det som 
b a r a är roligt. 

Sparkade igång dagen med att göra klart Michelle för skridskodag o skolan. Mellanmåls-smörgåsar och det skulle packas. Hänga hjälmen på väskan och ner med skridskorna. 
Fixa frukost och klä på lilleman. Klar för att åka när Fåret Shaun på Bolibompa närmar sig slut. 
Då... känner en välbekant odör. Jaha. Ett blöjbyte först då. Av med lillemannens alla kläder igen. In på toa. Stressa. Nu borstar de tänderna på Bolibompa. Då är man s e n. Ujuj
På med ny blöja, på med kläder. Släpper ner barnet på golvet som snabbt som tusan under glada skratt ger sig iväg i full trav runt runt och jag efter med overallen i högsta hugg. 
Leka 'kom och jaga mig' är den roligaste lek han vet. ;)
Damn, nu är vi riktigt sena! 
Lillen kränger och ålar när overallen ska på, inte alls happy över att den ska på. 
Men till slut så. Ut till bilen och iväg. 

Lämna tjejerna på skolan och lilleman på dagis. Jag har inte någon dagistid i veckan då jag är ledig men har de där 15 timmarna att utnyttja. Så underbart!
Vinkar hej då, pussar och går ut. 
Då.... likt en pensionär på skridskor för första gången känner jag bara hur fötterna glider iväg framåt och där ligger jag raklång utanför fönster på dagis och tittar rakt upp i en mulen himmel. 
( den kunde väl tamigfasen åtminstone varit blå) 
Tur man har en stor mjuk och stötdämpande röv som tog emot största smällen. Ser sen att den isfläcken var välpolerad av små dagisfötter. 
They got me! ;)
Tror ni jag skämdes? Höhöhö 

Nåväl dagen blev bara bättre sen efter det. 
Åkte hem, bytte om och sen for jag ner till min fyrbenta vän. 
Sadlade på underbara westernsadeln, en repgrimma och sen tog vi en tur. 



Bara hon, jag och fågelkvittret. Underbart. 
Mockade och fixade sen hem och tog ett låååångt väldoftande bad. 


Redo att fånga resten av dagen. 

Hämtade barnen och åkte till min vän T och tog en kaffe. Det var längesedan så det var mysigt. 
Tack snälla för en mysig eftermiddag. 


Nu blir det vanliga fixet, lite käk, plocka och sen ska jag nog inte göra mer idag. 
Känner mig mer än nöjd faktiskt. 

Ha en fin tisdag, kära vänner! 

Kommentera här: