Everybody's lookin' forward to the weekend

Idag har det varit ganska lugnt. Sparkade igång dagen med att jag och lillemannen åkte ner till stallet och fixade. 
Sen plockat lite här hemma och idag är det en sån där skön fredag. Ni vet, vattna orkidéerna och kolla på idol. Typ. 
Less is more. 


Blir sängen hyfsat tidigt idag för imorgon ska stora dottern tävla dressyr på den lokala ridskolan. En L:C blev det denna gången. 
Så imorgon ska hon vara där redan klockan 7. "För jösses, mamma, jag ska ju hinna meeee' aaaallt. "
Det ska knoppas manar, tvättas hästben och gud vet vad. 
Ja är man ponnymorsa så är man. Då får man sova länge när man blir gammal. Upp vid 6 med andra ord. 
Men hon får allt husera själv utan mamman, för jag åker hem och dricker kaffe igen och käkar frulle och sen återvänder jag när första start är vid 10 ;)




.... Men alltså nu när jag sitter här och skriver och lyssnar samtidigt: 
Suger inte Idol ovanligt mycket i år? 
Och så försvann Gabriel förra veckan. Jag tippade ju honom som vinnare. Säkert Kevin Cockerspanielöga som vinner. Många småtjejer som röstar... ;)

Nää.   Lite kaffe måste jag fixa i pausen. 

Ha en fin fredag!

Kommentera här: