Bvc, päls och små gröna strån



Känns det här igen? ;)
Nu har fällperioden börjat. Både hästen och hunden fäller som bara den. Blir tokig på all päls. 
Tackar mulna dagar för då syns det inte så. Men så fort solen skiner in genom fönstret så blir det dammsugarnoja. Och nu får den jobba sig varm. :)

Idag dags för 18- månaders besök på bvc med förkylda lilleplutten. Ringde igår och frågade hur jag skulle göra då han precis blivit av med febern och är hostig och snorig. 
Hon tyckte att eftersom det tydligen är svårt med läkartider så skulle vi komma på läkarbesöket. 
Kanske att vi väntar med vaccinationen tills han är pigg igen. 
Får se vad de beslutar. Känns ändå ganska skönt att läkaren får lyssna på honom lite. Han blir ju ganska rosslig i luftvägarna när han blir förkyld. 
 Min lille gubbe. <3

Sen blir det hem att sova. 
2 jobbnätter väntar och idag vet jag inte hur jag ska hinna vila. Blir en sån där uppstyltad kokkobäng- dag. :(
Men men. Allt går. 

Stallet är fixat iaf och pållarna gick och betade de små stråna som kommit upp. 
Längtar till det kommer igång ordentligt och blir lite varmare så de kan gå ut. 
Då trivs de! :)

Nääää dags att sätta fart! Hej så länge! 
1 Emily:

skriven

JAG känner igen mig och är litegrann i chock. Har ju haft klippt häst både privat och på jobbet under så många år så jag kom inte ihåg hur det var när pälshelvetet ska bort.

När C kom upp från södern i slutet på november så hade han ju typ ingen päls, så jag tänkte: "Vad skönt att slippa klippa"
Sen när han fattade att han kommit till den kallaste hålan på jorden så rekordsatte han päls på tre sekunder. Men jag ville ändå inte klippa av flera anledningar:
1. Han var aldrig klippt förut och jag ville inte börja exprimentera med en ny häst som jag inte kände och som hade rykte om sig att vara svår i alla möjliga situationer.
2. Han skulle bli så ful om jag klippte bort hans svarta, skimrande dräkt.
3. Jag hade ingen tillförlitlig klippmaskin i närheten och vågade inte laborera med klubbens maskin som kan vara lite oberäknelig.

Men nu ångrar jag mig!!! Jag kan lova att vid minsta antydan till vinterpäls till hösten, så köper jag en klippmaskin! Pälsen ska väck!

Kommentera här: