Förkylning & Rally

Förkyld som en jagvetintevad. Svullen och ont i halsen och hostar så fort man andas. Vill inte att barnen ska bli sjuka!
Att jag och mannen besitter förkylningen från hell kan jag ta. 
Men inte kidsen. Inget jag önskar någon. 
Men hur som helst. 

I går var det rally här på hemmaplan. Var ute och kollade på älsklingen, jag och kidsen. De tröttnade ju efter ca 20 bilar så när han åkte förbi var de mer eller mindre på bristningsgränsen. En flamsade med några andra i publiken, den andra stod och muade ihögan sky på korna i hagen bredvid. Den tredje satt och vrålade i vagnen och ville inte alls vara med mer. Herrejösses. 





Så när pappan i huset hade åkt förbi gav jag upp och packade in oss i bilen och åkte vidare till målet. 
Skönt att komma in och tysta ungarna med kanelbullar och Coca-Cola. 
Lillemannen ner på golvet och kröp runt och undersökte okända människor och priserna vid prisbordet. 



De slutade fyra i klassen och det var skitbra med tanke på incidenter med nån avåkning och en sträcka körandes med punktering. 
Bra jobbat! 

Kul var det att komma ut och kolla rally igen, det var längesedan. Nästa gång åker jag nog ensam så jag kan stanna lite längre. :)





Kommentera här: