Ibland kan man överträffa sig själv.

Tänkt de senaste dagarna att vi SKA lyckas med att komma i säng någon endaste kväll före 24. Så 2 dagar i rad har vi kommit i säng före 23. Ja det har vi ju såklart gjort innan också, men ni vet, då plockar man fram mobilen och ser alla dessa förgjordade nuffror lite överallt på displayen. 
En 3:a på facebook-ikonen, en 5:a på wordfeud och en 1:a på Ruzzle.. and so on.
Så det slutar ju med att man i praktiken bara förflyttar arslet från soffan till sängen med mobilen fortfarande lika fastkletad i synen.
Sen ligger vi där som två fån, jag och älskling, på var sin sida med upppuffade kuddar i höjt ryggläge och sen knappras det för glatta livet.
- Haa, jag slog dig!! 
- Whaaaat!


Men igår, kors i taket, SOV vi bägge innan klockan tjugotre nollnoll. Kändes ju som en ren barnlek att gå upp och ge lillemannen mat vid 03.30 imorse. Sen låg jag och somnade gott till regnets smatter.
Men påmind om ödets ironi, eller kanske barnets bevis på sin busiga gen, så vaknade han igen redan vid 04.40 och ville ha mer mat.
Där fick jag för att jag lyckades somna tidigt. 
Nu sover han ju sådär en 7-8 timmar innan han vaknar vid 3-4, så han är väl antagligen så hungrig så ett vanligt mål är inte nog. Så inatt ska jag helt enkelt blanda lite mer mat och slurpa i honom så han blir helt nöjd och belåten och slipper vakna ännu mer hungrig efter bara någon timme. Han behöver också sin nattsömn den lille godingen. 



Och just det, måste ju bara meddela att köttsoppan a'la Monixx igår blev succe'!
Ärligt talat är det nog minst 10 år sedan jag gjorde just köttsoppa själv. Och jag hävde i lite allt möjligt. 
Enligt receptet stod vare sig potatis, vitkål, vitlök med. 
Men det åkte i och allt i rejäla bitar. 
Och gott blev det vill jag lova! Och enkelt o roligt att fixa.

Erkänn att det ser mumma ut!

Mer soppa i det här hemmet. 

Kommentera här: