When 21 gram leaves the body. Than you know it's too late

Sitter här med en kopp kaffe, ja jag vet, alldeles för sent, men det är nog typ 50 % mjölk i. Som om det skulle helga det faktum att klockan är snart läggdags.
Barnen sover och jag har ett hår som luktar alldeles nytvättat. Sitter och kollar runt lite i bloggvärlden och fastnar  som vanligt en stund extra hos de mest hemtama webbadresserna.
Dröjde mig kvar lite vid de här raderna hos Kristian Gidlund:

"jobba inte för mycket. Låt inte känslorna stanna i bröstet. Prata.
Bråka aldrig om pengar. Våga säga nej. Våga säga ja."

Sagt av en döende person. Han borde verkligen veta vad man ska ta fasta på i livet. Ja. Det där tycker jag fler borde leva efter. Nu kan jag inte relatera detta så mycket till mig, då jag just nu inte jobbar alls och vi bråkar väldigt sällan om pengar. Men det där med att prata mer och inte stänga in känslor. Det gör nog alldeles för många. 
Och själv är jag alldeles för dålig med att både säga Ja. Och Nej.

Men om alla bara funderade lite mer på att leva i nuet, ta vara på mer saker. Säga nej till saker de inte vill och säga ja till saker man vet man kommer ångra senare att man aldrig gjorde. 
Då kan man nog leva ett bättre liv.
Eller i alla fall dö lite lättare. 


Kommentera här: