Beyond Borders

Slökollade lite på en film igår som gick på tv.
Beyond Borders, med Angelina Jolie. Den berörde mig så illa så kunde inte sitta stilla och titta. Fick gå iväg flera gånger för att den slet sönder mitt inre.
Kändes som mitt hjärta skulle gå sönder....



Lite snabb recension som jag hittade på nätet:
"Angelina Jolie spelar en amerikansk kvinna som tidigt i filmen ger upp det trygga livet med sin engelske make och i stället väljer att försöka hjälpa världens utsatta människor. Det hela börjar i Etiopien i början 80-talet och avslutas i Tjetjenien i slutet på 90-talet. Filmen känns som en "greatest hits of misery" då Jolie far runt i världen med hjälporganisationer och hjälper till vid de största mänskliga katastroferna. "

Och ja, misery kan man verkligen säga.
Helt sjukt hur människor lever och man kan inte göra mer än skänka allt man själv anser avvara.
Sen bara inse att det kommer aldrig ta slut.

Usch jag dog lite inombords när jag såg den.... hemska öde de här barnen föds till. :(




Insåg att jag skulle ALDRIG klara att resa till ett sådant ställe på jorden. 
Skulle tillbringa hela min existens där med att gråta sönder mig. Skulle nog inte kunna sluta. Och all denna förtvivlan jag skulle känna. Den skulle förinta mig. 
Kände vilken svag & känslig och vek människa jag nog är. Inte tillräcklig pondus och kyla inom mig alls för att kunna leva under så känslomässigt grymma förhållanden. 

Vilket känslosvall. Jösses, blir helt svag bara jag skriver om det. 
Hemska äckliga jävla grymma värld vi lever i!  :'(

Kommentera här: