Lorem ipsum

Jag har för mig att jag hörde på radion i morse att det skulle bli soligt, varmt med 17-19 grader här och alldeles faaantastiskt väder.
Men jag vet inte, jag kanske bara hörde fel eller hörde vad jag ville höra.. för så fel kan de väl inte ha ändå.. ;)

Dagen idag har gått åt till att röja lite här hemma. Dammsugat & fixat lite.
Ska jobba ikväll så lika bra att få det gjort nu innan. Hatar att komma hem efter jobbet trött på kvällen och det ser ut. För då måste jag plocka undan innan jag kan bänka mig o varva ner.
Nu slipper jag det :)
Eller ja, man brukar ju kunna följa barnens saker så ser man vad de roat sig med under dagen. men nu är det rent och fint i alla fall.

Annars är det ganska lugnt. Stod just och inspekterade min fina orkide' jag fick av min fina vän Jennie en gång.
Den torkade lite när vi var på semester och jag fick klippa av blomstjälkarna på den.
Så jag tog hjälp av min blomguru-vän Jenny med Y som är helt fantastisk på att driva fram blommor.
Så lyckades jag då rädda den. So far.
Nu håller det i alla fall på att komma upp en ny blomstjälk på den. Och jag är så stolt. För är det något jag inte har så är det gröna fingrar. Eller ja det kanske är mer hjärnan det är fel på... som glömmer det här med vattnandet ;)



Titta så fiiin liten pinne det kommer där!
*stolt*

Aja, det är lång väg kvar så ska väl inte ta ut nåt än antar jag :)

Ha en bra dag ni alla där ute!

Och för er som undrar står det Rubrik i rubriken.
Fast på latin. Fantasi ni vet. Har jag gott om idag. Noo.

Kommentera här: