nånslagsrubrik

Har varit en trevlig dag idag.
Först i morse åkte jag ut till Jelix i f-rum och fikade. Det var mkt trevligt.
var ett tag sedan vi sågs nu.
När jag åkte dit så sken solen och det var en jättefin morgon.



Fast man såg i horisonten att det var tunga tjocka moln på väg.
Och det kan man säga. Eftermiddagen sedan blev det ett riktigt ruskväder med regn, snö, hagel och kallt som bara den.. brrrr
Så åkte hem och lagade världens godaste Cajunkyckling ♥
(kyckling, bacon, lök, paprika, cajun-krydda, ris och lite annat smått & gott ihoprört)
Heeeelt underbart gott! Hett (om så önskas) och GOTT!

Tack Jennie för receptet!  Honeypie!

Sen gick jag och lilla Micha o la oss i soffan o slappade framför "Dumma Mej" medan jag väntade på att klockan skulle bli 16, då Emmsan skulle hämtas hos en kompis i stan.

Sen ut till stallet och meningen var att jag & Emelie skulle ridit en sväng. Men ingen av oss var särskilt sugna när vi såg hur himlen öppnade sig och när jag kom ut hade jag en dyngsur häst från hov till örsnibb.
PLUS att hon var täckt av lera... börjar lite lätt fundera på om hon kanske var mullvad i sitt förra liv?
Därav intresset för att klabba runt i jorden och den borstiga mustaschen.
Who knows?  ;))

nähä, gott folk. 
Nu ska jag fylla på lite mera kaffe, ta en stor klunk och sen ska jag gå och borsta tänderna på kiddos och bädda ner dem i sina sängar.
Emma sa innan att hon kände sig lite hängig, men vad jag kan höra av deras lekar på övervåningen (det gnäggas, fnittras & galopperas) så var det nog inte såå allvarligt ;) Hehe

Ha en bra kväll!



Puss & Kram 

 


1 Sussi:

skriven

hahahaa.. ja Felice med sin mullvadsötamule!! Goshäst!! Synd att det blev sånt skitväder men bilen min bli lite renare i alla fall ;)

Ha en go helg, så go du kan ha! Kram

Kommentera här: