Jan Svanlund är saknad

Har ju helt glömt att skriva min tanke till att Jan Svanlund har avlidit. En stor förlust...
VEM ska nu kommentera världscupen i hoppning på samma braiga sätt som honom?
Han fattas mig, med sina kommentarer, skratt och lite småskojigheter under ritten.


Jan Svanlund


Så nu har 2 bra ridsports-kommentatorer fått ge vika för tiden.
År 2000 var det Anders Gernandt, med sitt kända: -Han rrriver” ...
Och nu Jan. Tragiskt



Anders Gernandt (som oxå kräver en liten notis i detta inlägg)


Saxat ur Aftonbladet:

"Hela familjen samlades för att höra Gernandt säga ”Han rrrrrriver”.
  1990 tänkte han varva ned och lämnade över stafettpinnen till Jan Svanlund. Men tillvaron som pensionär var för lugn för Anders Gernandt. Han började jobba med ridsport både för Eurosport och TV 3 och återfick lusten igen.
 "

Vilken häststolle i min ålder har inte suttit och lyssnat och kommer alltid minnas dessa 2 personer?


Vila  i Frid.
1 Mamma:

skriven

Ja vem minns inte Anders Gernandt....det var en kommentator det;-)



Men det var ju riktigt kul med hästhoppning på den tiden då man var lite mer intresserad, så därför känner jag inte till Jan Svanlund..(har kanske hört honom någon gång när jag slötittat en stund;-)

Kommentera här: