Hejja oss!

För vi är så himla duktiga och vi kämpar på!
Gav ju löfte om sluta röka på nyårsafton både jag & älsklingen. Det går suveränt!
Använder mig av plåster denna gången. Har aldrig riktigt trott på det innan, men mamma har hela tiden sagt: Använd plåster! Hon slutade själv så efter att ha rökt så länge jag kan minnas.
nu vet jag vad hon menade, och VARFÖR har jag inte lyssnat på henne tidigare.

nu känns det så jäkla lätt så jag känner mig som en icke-rökare.
Klart jag är sugen, men inte så pass att jag inte kan stå emot. Och nu är det snart till det går så pass långt att det blir lättare och lättare för var dag.

Har fått ändra om min vardag lite. T ex så har det varit svårt att dricka kaffe hemma, men gått hur bra som helst där man inte är van att röka. nu går det helt problemfritt att dricka kaffe hemme:)

Och jag börjar inte riktigt morrnen med att sätta på kaffe som innan utan tar nåt annat först. En clementin eller ett glas saft, en kopp the´ eller nåt annat.
Ja ni förstår, man måste ändra på 'rök-rutinerna' lite.

Men nu tänker jag inte så mkt alls längre, nu gör jag det som faller mig in.
Vill jag börja dagen med 1 eller 4 koppar kaffe.. ja, då gör jag det :)

Det värsta som har varit med att inte röka att man får så många stunder över som man inte vet riktigt vet vad man ska göra med. Kroppen kommer på att den vill röka, jag säger bestämt Åååh nej, det blir inget med det.
förnuftet frågar mig: Ja, vad ska vi göra istället nu då?

Det har jag fortfarande inte kommit på ett bra svar på. Även om det nu inte känns så speciellt ofta längre.
Men det händer.
Då brukar jag göra det klassiska, öppna kylen, kika, konstatera attt nähä, inget gott idag heller.
stänga den igen, ta ett Extra- tuggummi och vips så har känslan försvunnit. hahaha
Bra va? ;)


Hejja oss!!!!

Förresten, detta är
inlägg nummer
1500. Såg jag nu.
OjOj, den börjar bli välfylld :)

1 darling:

skriven

ja vi får hoppas att vi lyckas denna gång

2 Jennie C:

skriven

Vad duktiga ni är!

<3 Kram <3

3 Mamma:

skriven

BRAVO!!!! Hoppas att ni båda klarar av det denna gången, men det är klart att ni lyckas. Du ska alltid lyssna på mamsen;-)

Det funkar hur lätt som helst med plåster, om man vill förstås, lite motivation måste ändå finnas..

Kram!!!

Kommentera här: