Min lilla ridskoletjej!

Ja nu börjas det!
Igår var det första ridlektionen för min lilla tjej. Så liten men ändå så stor.
Hon fick en fjordvalack som hette Love. Och hon skulle minsann rida alldeles själv och ville inte ha nån ledare.
Blandade känslor för mig som var tvungen att stå brevid på läktaren och se på... :)
Men på ett sätt tycker jag det är bättre att hon fick rida själv det blir lite mer att RIDA då, med ledare får man lite mer känslan av att bara åka med på hästen.
:)
Och det gick jättebra, till och med travade själv gjorde hon och manövrerade denna lille kluns ganska fint. Blev lite innanför spåret ibland då pålle tyckte att det var roligare än att gå PÅ spåret :D
Det var ibland lite trassel att hålla koll på vart hästen går samtidigt som hon skulle ha koll på att inte tyglarna blev för långa.
Men det gick kanonbra!



Barnen var så spralliga och glada och det lös ur deras ögon!
Och så söta de var allihop.

Oj, nu hör jag vinjetten till Hem till Gården!
Inte sett på skitlänge.. måste dra! hhahaha

So Long! Howdy!

1 Mamma:

skriven

Jag har ingen kommentar till ridskola, mer än att det säkert finns både bra och dåliga...

Men jag kom att tänka på att du var inte mer än 3 år när du satt på hästen (Iowa) för första gången och jag trodde aldrig jag skulle få ner dig därifrån..efter det var det stenar som gällde som häst...kommer du ihåg. Ja du har nog alltid varit hästtokig..;-) Ja det finns många komma ihåg ang hästar...kram

Kommentera här: