Snart nytt år igen!

Sitter på jobbet nu och har kollat igenom tv-tablåerna för att se om det finns nån bra film man kan titta på. Började nån om en halvtimme. Dramakomedi. Det är nog lagom rysligt för min del när jag sitter här själv på natten.
Annars är det som vanligt bara en herrans massa rysare när jag jobbar. Ikväll var det My Bloody Valentine, Saw6 & en massa andra. Valet hade ju varit enkelt om man suttit hemma i sin soffa tillsammans med Darling.. men inatt, ensam. Njaee. :)

Snart är det nytt år igen. 2011 är året man ska minnas nu då. Bara ett år kvar sen till den omtalade undergången av Jorden enligt mayaindianernas kalender. Vi får väl se.. men visst kan jag hålla med om att det händer mkt konstigt i världen som skulle kunna tyda på att något är på gång att hända. Ishavsluft i Sverige, snökaos i USA, ett isbelagt Ryssland, översvämningar, jordbävningar.
Men jag vet inte.
Den som lever får se.

Så vad har hänt i år? 2010, vad gör det minnesvärt för mig?

- Jag fick fast anställning på ett underbart jobb
- Flyttade hästen till ett toppenstall
- Vi ska flytta till ett hus som i mina ögon är ett drömhus.
- Har lärt känna den mest fantastiska människa i världen. Såklart min älskade Jennie.
- Har hört Axl flera låtar LIVE i min mobil!!!
- kom till skott med en ny tatuering efter 15 år sen sist
- Jag upptäckte Twilight-serien! Underbart!
- varit ute på en del roliga hästtillställningar. Nästa år samla mod för att åka MED häst ;)
- Semestern!!
- Våran underbara hund Leo kom till oss.

Vad har hänt mer? Tja, det var nog det som var det som var värt att minnas, annars har det ju hänt en massa trista saker oxå. Farfar avled tex.
Det kunde ju hänt om 10 år... men det ingår nu i år 2010 och nu är det dax att byta sida i boken och lägga allt detta bakom sig. Öppna ett nytt kapitel, läsa nya rader och rida ut nya händelser.
Och visst hoppas vi på ett helt sjukt bra år nu?
Det gör jag iaf.

Det nya året ska vi inleda med våra nyvunna fina vänner som ingår i Fam. Christoffersen och för det höjer vi oxå glaset och klingar en stor och högljudd sajber-skål.
Tack för att Ni vill fira in år 2011 med oss.
Det kommer bli en underbart härlig och mysig kväll med skratt, sång och en massa god mat!
Längtar som bara den!
Det här är bara början på något RIKTIGT bra!
Tristare och jobbigare saker nu är väl kanske att vi har sagt upp huset och nu återstår det bara att hitta nån passande hyresgäst som kan överta radhuset efter oss.
Vi vill ju helst flytta redan i februari, så jag hoppas innerligt att det kan lösa sig på något vis.
Men först... flyttstajla(städa i alla bortglömda skrymslen som ska visas)
Fy vad trist!
Nä, först firar vi nyår, sen gör vi en rivstart!

Gott nytt År alla mina fantastiska bloggläsare!
Önskar att det blir ett år fyllt av glädje och positiva händelser.

Kram!
1 darling:

skriven

Du får inte glömma den oförglömmniga semestern med malle o christine!!! de tyckte jag var en av årets höjdpunkter.....

2 Cia:

skriven

Sicken tur att jag läser din blogg, jag hade jue fattat de hela tiden att ni skulle sitta me under middagen:/

kraaam

3 Elliz:

skriven

Låter som ett bra år..:) hoppas nästa år blir lika bra..=) Gott nytt år babe <3 :) puss & kram

4 Annika L:

skriven

Gott nytt år!.....vi hoppas alla på ett händelserikt år med nya deltagare i familjen.:-))

Vi ses 2011

5 Emelie:

skriven

Gott Nytt år ! :)

Kommentera här: