Syskonkärlek..

Jag kan inte förstå hur det kan vara så roligt att bråka så med varandra som våra tjejer gör.
3-åringen är som en liten skugga efter Emma och ska heeela tiden vara där hon är. Bara för att retas med henne.
Och Emma blir i sin tur skitsur och skriker på Micha , inget händer. Jag ropar :-Sluta bråka!
- Nee, de ä inte jaaaa! Det är Emma, skriker Michelle.
- Nää, det är ju Michelle som håller på, mamma, skriker Emma.
- Ja, men ingen ska bråka. Om ni låter varandra vara så blir det ju inget bråk.
-Jag ska va hos Emma, säger Micha.
Sen leker de en stund och tjafsar om vartannat. Sen går Micha in på sitt rum.
Det är tyst och lugnt i 4 sekunder.
Sen följer Emma efter henne och , ja, sen är bråket igång igen.
Ibland tror jag att de njuter av att träta....

Idag är det jobb som gäller. 15.30-20.30
Värsta sköna helg-turen.
Och det är lördag vilket innebär lugnt och skönt på jobbet om inget oförutsett händer. Det vet man ju dessvärre inte ;-)
Men ibland kan man ändå se jobbet som en avkopplingszon från krigszonen 
bland små krigar-soldater här hemma. Haha

Nu ska jag fylla på kaffekoppen och så  ska jag bara slappa en stund.
E skulle ta Felice idag åt mig. Jag har hjälpt henne lite så det var ju skönt.
Tack så mycket!

Ha en bra dag alla!

Kommentera här: