Min tanke men som någon annan skrev...

A Moonwalk straight to Heaven.

Den här  >>>> länken <<<<<  visar för er hur jag känner för och med Michael Jackson.
Det är många människor därute som trots hans bortgång fortfarande bara envist riktar åsikter åt allt det negativa i MJ:s liv..



Alla tråkigheter, alla rykten, alla skandaler som pressen älskat att sätta i första rummet. Under alla dessa år.
Men allt han har gjort för världen..?
Han är för det första den som har helt osjälviskt skänkt mest pengar NÅGONSIN för välgörande ändamål, han har rent av spottat ur sig musikspår som aldrig någonsin kommer tystna, och han har svalt alla rykten och bara fortsatt och fortsatt och fortsatt...
Och som 6-åring var han tvungen att prestera åt sin far under våld och hot för att fadern ville bli rik och via barnen nå framgång.

Som en odödlig batterikanin har vi bara hört hans försiktiga vädjan till press, fans och alla andra att ta det lite lugnt.
Han har aldrig varit otrevlig emot någon, han har inte varit inblandad i allvarliga skandaler gällande knark eller annat.
En sägen nu säger att han sista tiden fått mycket smärtstillande preparat.
Faktum är att efter ett ganska intensivt googlande har jag läst att i januari i år, sa läkare till honom att han hade max 6 månader kvar att leva.  Dels p.g.a att hans blodcirkulation var så dålig och att hans lungor var kassa. Och de var helt eniga om att i hans dåliga skick skulle han aldrig klara av en lungtransplantation.
Tydligen var han enormt mager sista tiden, hade fruktansvärt ont.

En del säger hudcancer. Och just cancer har det fortlöpande scenariot.
Avmagring, orkeslöshet och mycket svåra krämpor.
Sista tiden hade Michael nämligen en läkare boende hos sig. I sitt hus.
Han fick kraftigt smärtstillande injektioner 3 gånger/dag.
Så ja, jag tror att hans dödsfall var helt naturligt.
Jag tror att hans kropp orkade helt enkelt inte längre och han fick 5 månader utav de 6 månaderna läkarna först gav honom...

DESSUTOM... så tror jag att han visste att han var döende.
Rykten säger att det skulle bli tufft för honom att genomföra sina 50 redan inbokade konserter med start i Juli i år.
Men han förnekade detta. Han ville verkligen genomföra det.
Men jag tror han visste att detta skulle komma att bli hans sista tid på scenen för han hade nämligen döpt hela turnen till:
"This Is It "
Och just denna mening sa han särkert 20 ggr på sin sista presskonferens i mars. Och han var väldigt noga med att tala om hur mycket han älskade sina fans,...


Jag vill bara säga att en storhet är borta.
Men han kommer alltid leva kvar genom alla fansen och genom sin musik. Den kommer aldrig tystna. Ever..


Sista bilden på The King of Pop.

Myten och Legenden Michael Jackson.
Så älskad, men så jagad...
Nu får du äntligen vila.

Tack för att jag fick leva i samma tid & värld som du..
R.I.P.



// Monixx
1 Mennah:

skriven

Kika gärna in på min blogg. http://Mennahs.blogg.se Den som kommer med den bästa/sötaste kommentaren kontaktar jag via E-post och den personen får som pris 200 kr presentkort på H&M. Glöm inte E-postadressen, lycka till !

2 Maria:

skriven

sv. jobbar du hela sommaren? inte ledig nåt? =/

3 Rebecca:

skriven

Sv; hehe ja absolut :)

4 jeanette:

skriven

Åhh så bra skrivet.Jag hittade inga ord alls..

R.I.P

5 Therése:

skriven

Ja, vädret har varit underbart :D Och det skall fortsätta denna veckan också :D Ska du göra nåt kul idag?

6 sandra:

skriven

sv: ja det är för underbart ju!

7 johanna:

skriven

Min blogg är tillbaka! :D

Misshandel va anledningen men nu får jag skriva igen.



Så i ääm bääck:D

Ha en super bra dag och hoppas att du är lika glad som jag !

8 Caroline, LINA FRANKღ:

skriven

vilken härlig beskrivning av bloggen :)

9 Heyli:

skriven

ja men helgen har vart helt underbar! älskar värmen :) fast inte nu på natten då man ska sova :S

10 Miss Attitude:

skriven

Usch jag känner likadant, en storhet är borta. Jag har växt upp med Michael J. Med hans musik vill säga, hans musik och sång har inspirerat en så mycket och han har betytt mycket i ens liv. Han är från min generation och man har vart med hela tiden i hans liv. Plötsligt är han borta, det känns inte verkligt, det känns inte bra. Tråkigt, sorligt och tragiskt är bara små ord vad man egentligen känner.



RIP Michael Jackson!

Han va enorm och jag känner seriöst en sorg över att han är borta.



Puss gumman

/Diana

Kommentera här: