Svar på frågor del 1.

Favorit-Tv Program ?
- Definitivt Greys Anatomy och Desperate Housewives, men även Jakt & Fiske på Tv4+.
Vissa inredningsprogram och matprogrammet med Per Morberg på Tv4+.Och så självklart hästhoppning när det sänds.;-)

Kött eller Fisk?
- Kött! Är dessvärre ingen fiskälskare om det inte är fisk jag fångat själv ;-)

Bästa resan i mitt liv?
-
Ja, haha, har faktiskt aldrig varit längre än Danmark med mina föräldrar när jag var liten och det minns jag knappt.
Och så var vi i Kiel på klassresa innan vi tog studenten.
Så jag får väl svara Kiel på det då. Fast jag gillar Öland oxå. hehehe

Hur gammal är Calle?
-
Han blir 11 år i år.

När köpte du Calle och hur gick det till?
-
Jag har faktiskt inte köpt Calle ännu. Jag har fram till sista april på mig att bestämma mig för om han ska bli min.
Har honom på foder än så länge ;-)

Har jag en son & bor han mest hos sin pappa?
-
Ja det stämmer att jag ha en son. Han är 11 år och bor hos sin pappa, men är här på helger och lov. Anledningen till att han bor hos sin pappa är att vi hade varannan vecka innan, men sen behövde han ha dagisplats sina veckor
(jag hade inte det eftersom jag var arb.lös då och ville inte han skulle gå på 2 olika dagis. Pappan och jag bor inte i samma samhälle)
och sen när han började i skolan så kändes det mest rätt att han skulle få gå kvar där eftersom han skaffat sig vänner och kompisar där.
Det är mången gång jag har undrat om det har varit rätt, men han har alltid en plats hos mig om han skulle vilja, men jag tror faktiskt att han skulle välja att bo hos sin pappa även om vi skulle fråga. Och det är helt upp till honom.
Det är inget jag någonsin skulle försöka påverka. Huvudsaken är att han trivs med tillvaron och har det bra.
Vi har alla en god kontakt och kommunikation och det är det ALLRA viktigaste.

Hur länge har du ridit/hållit på med hästar?
-
Jag har alltid hållit på med hästar på något sätt.
Red första gången när jag var 1-2 år eftersom mamma, mormor och mina mostrar hade hästar när jag var liten
Fick låna första shettisen när jag var 7 år, började på ridskola när jag var 9 år. fick första egna hästen när jag var 13 år. Idag är jag 31.

Har någon gjort dig extra glad idag?
-
Näää, trist nog inte.

Vilken stad bor du i?
-
Jag bor snart i staden som börjar på N, som ligger på Småländska höglandet ;-)

Hur får man bloggen sådär snygg?
-
Man KAN göra som jag, och ta kontakt med Karin och be henne om hjälp :-)

Hur träffades du & din man?
-
Vi träffades och lärde känna varann redan 9 år innan vi blev tillsammans faktiskt. Men allt började med att en kompis sa till honom:
"Monixx tycker du är trevlig!" Sen fixade hon mat och grejer och en liten 4-mannafest. Sen var det en kyss på balkongen, sen var jag fast. ♥
Nu sitter vi här 10 år senare och är lika fyllda av kärlek som då.

Hur känner du Clara, Matilda och NcN ?
-
Jag känner de via hästforumet www.bukefalos.com, faktiskt där jag lärt känna en del folk.
MEN dock måste jag säga att NcN vet jag inte vem det är... nu kanske jag bör skämmas.. :-/

Vad vikarierar jag inom?
-
Senaste 1.5 åren har jag varit inom psyk/missbruk. Är nu på ett ställe där det är folk med psykiska handikapp till följd av missbruk m.m.
Men sen kommer det troligtvis bli personlig assistent för min del.
Men jag drömmer om ett fast jobb.
Är utbildad undersköterska.

___________________________________________________________________________

Fortsätt ni att ställa frågor.
Jag får ta del 2 senare isf ;-)

Ha det gott så länge, mina kära vänner!
Kram på er!
1 jane:

skriven

sorryy missat att det frågestund....

är det försent??

Fråga:vill du ha mer barn???

har din nya karl barn??

2 Zandra:

skriven

Ha en underbar kväll! :D

3 Sussi:

skriven

kul att du hittade till mig!

hmm.. jag har nog gjort något dumt med kodmallen eftersom inte kommentarerna syns på inläggen..

Suck och stön..

Eller vet du vad jag fjort fel? Jag vet att jag tog bort "trackbacks" så det kanske är det som är felet...

ja jisses!!

4 Heyli:

skriven

ja de va riktigt skönt kan ja lova! brukar också ha svårt för att komma i säng, gillar ju att vara uppe på natten jag, så mysigt!



kul att du gillar bloggen ändå :D jag gillar din med ;) och jag har en fråga, om de inte är för sent! vilka är dina tre favoritlåtar just nu? :)

5 Anonym:

skriven

haha vad skojigt med frågor!!!

Måste klura ut nåt smaskigt från gamla tider att fråga dig om ;)



Ja, vem var du mest kär i på gymnasiet?

6 JennyM:

skriven

Det skall jag absolut göra, men det är bra att du nämner det med ska kika på det om jag får det!

och tusan tack! =)

7 chipsmongo:

skriven

ståre "Cuns and roses?" :P

8 Karin:

skriven

Ooooo har missat din frågestund...DAMN

9 mamma:

skriven

ja om jag minns rätt så var du bara tre år när du red för första gången....tror vi har ett kort på dig där på Iowa min häst (som Anne tog över)någonstans i fotovimlet..kolla i gamla gröna fotoalbumet.

Sedan har du ju ridit på alla stenar du kom över .....kommer du inte ihåg det!!! vet inte vad du satte som träns men roligt hade du. Ja då var du inte så gammal, 2 år något sådan om inte mindre

Kommentera här: