Stadsfesten 2009.

Ja det var ju stadsfesten i grannstaden i helgen som var.
Vi var där på fredagen och rockade loss till Sator och Backyard Babies. Hade tur med vädret, träffade Loopa (vilket nästan börjar bli en tradition ;-) och en massa annat trevligt folk.


Chauffören för kvällen var Jessica.
De var så snälla och söta så vi fick åka med dem till eksjö och hem på natten.


Vi var först på förfest där vi träffade lite skönt folk som man inte sett på ett tag.
Bland annat förra årets midsommarfirande-gäster som invaderade vårt hus det året.
Det minns ni va? hahaha
Crazy & totally outflipping people. *lööövely*

Väl inne på stadsfest-området träffade vi Malle och Christine glada och goa såklart. :-)

Och jag blev som synes totalt över-attackerad av mina alldeles underbara arbetskamrater.
Blev allt lite glädjetjut. Hahahaha



Sen blev det dags för Sator.
Det var lite roligt för Niclas bad mig gå och köpa varsin öl. Javisst, säger jag och går ut.
Bara det att när jag ska gå in och fortsätta kolla på Sator så säger vakten:
- Happ happ happ.. här får man inte gå in med öl..
Hmmm, vad ska Monixx göra nu, tänkte jag då.
Så jag backade helt enkelt en stund, sen såg jag en kille som skulle gå in och jag gick tätt tätt efter honom med ölen framför mig bakom hans rygg.
Hehehehe. Meeen, HADE han vänt sig om hade han nog undrat. Men det gjorde han aldrig. Tur för mig. :-))

När de spelade "This is my life" och "I wanna go home" var trycket stort kan jag lova.
Darling hittade jag inte, så där stod jag ensam med min öl.
Men vad gör väl det. Jag rockade fett ändå.. haa!


Efter det var det ju läge för Backyard Babies då.
Vid det laget hade jag hittat älsk, men lämnat honom för att spendera lite tid med Loopen och
hennes kompis som oxå var med även förra året.
Vi skulle köpa en öl och avnjuta tillsammans hade vi tänkt men inget mer serverades så det sket sig.
Men det var roligt att träffa henne. Det var ju ett tag sen nu.

När de gick vidare skulle jag gå och titta på Backyard tänkte jag.
Darling var nånstans inne i folkhavet i publiken.
Så jag tänkte att jag känner ju honom. Han är garanterat allra längst fram. Så jag ursäktade, puttade och armbågade mig igenom  den ståndaktiga publiken.
Det var ett jäkla tryck längst fram. Fick inte plats att andas mer än en millimeter mer än nödvändigt.
Men fram kom jag och dra på fasen, men jag hör en välbekant röst där framme efter att jag stått ett par minuter och tacklats med alla hundratals andra.
- Heeeej, är du här?
Där står ju älskling. Jag hade alltså knatat rakt genom publikmassan rakt på honom nästan.
Hahaha, det var faktiskt lite märkligt.
Det kanske var tur det för efter att ha stått där ett tag blev man jäkligt öm när man slungats emot staketet längst fram ett par gånger.
Dessutom fick man hålla spjärn med hela kroppen för att inte nån annan skulle sno ens plats längst fram.
Så till slut ställde han sig bakom mig och höll spjärn med sina armar istället.

Sen kastade de ut en massa saker i publiken.
Darling fick fatt på ett plektrum och jag fick Backyard-basistens och en annans 'svett-handduk'
Kan säga att jag hade typ dragkamp med 5 stycken till. Hahahaha, vad gör man inte?
Jag som inte ens gillar bakgårds-bebisarna speciellt.
Aja, nu hänger den så fint (snuskigt) på en ljusstake och ser rätt så hemsk ut.
Militärgrön ful handduk är det.
Och jag vet inte vad jag ska göra med den.
Sälja den till nån äkta fanatiker som vill snusa på lite Backyard-svett kanske.. Uäää.. hahahaha


Backyard.


Dregen

Dregen och de programmerade  :o)  2 vakterna som gav vatten till mig för de tyckte nog att det såg ut som det var jobbigt att stå och slita där längst fram. Hahaha

__________________________________________________________________

I lördags var vi återigen på stadsfesten, men denna gången var enda förtäringen kaffe. ;:-)
Emma ville hemskt gärna se EMD så vi tog jaggan och åkte dit och spanade lite.
Lyssnade på Svenne Banan ( en skäggig vegan) haha
Köpte mig en god skåne-langos och avnjöt den hemma.
De var så himla goda. Mycket bra 'festival-mat'. ;-)
Michelle blev så trött när EMD spelade så hon somnade på min arm. Det blev snortungt så vi lät Emma kolla 3-4 låtar och sen for vi hem. Parkerade trötta barn i sina sängar och hade lite mys.
Sen tackade vi för oss och ja, det var väl i stora drag våran helg.

Längtar redan till nästa Stadsfest.
Undrar vilka det ska bli som spelar då. :-)

Ha det bäst sålänge!
Kram!

1 Lindha:

skriven

vISST VAR DET KUUUUL!!

Hoppas verkligen stadsfesten stannar i Eksjö. Nästa år blir tvådagars för oss också, utan barn en & med barnen en kväll :o)

2 Loopen:

skriven

Instämmer! Det var kul att träffas, men ett helvete att vi inte fick någon öl ;)

Kommentera här: