ParfymHörnan

Tänkte jag skulle jultipsa er om lite goda parfymer.
Jag gillar lite lättare dofter, blommiga och mildare i tonen.
Därav är det mest sådana som nämns här.

Alltså inte såna tunga lukter som t.ex Oscar De La Renta & Armani Code.

Vi kan börja med mina 2 ABSOLUTA favoriter genom tiderna. De är svårslagna kan jag säga eftersom de nu har hängt med mig i ungefär 15 år. (!)
(önskar bara att de inte vore så dyra. De ligger 550:- klassen) ;-/

Parfume D'ete by Kenzo: (min älskade 'Lövet' )
Kan ge mig lätt abstinens hihi


Laura
by Laura Biagotti:



Sen har jag ett tredjehandsval om nu jag inte skulle finna dessa bägge.

Tribü by Bennetton:


********************************************************

Och i helgen var jag faktiskt och luktade lite på andra nya dofter. Eftersom jag beställer parfymer på nätet, då det blir mycket billigare så är det ju skitbra att man kan gå och nosa på dem i butiken lite innan så man på det sättet får veta vilka som är goda.

Dessa var ju för dagen de klara favoriterna av , för mig, nya parfymer:

Flower by Kenzo:




Belive by Britney Spears:


Heiress by Paris hilton:


Ganska lätta dofter, lite blommiga, nån av dem var lite godisaktig i lukten. Väldigt tilltalande ;-)
Gissar atta ALLA ovan, (utom möjligtvis Tribü) är dag-parfymer.

***********************************'

Sen en annan gammal klassiker jag tycker luktar mycket gott:
Red Door by Elizabeth Arden:



Den är inte riktigt så lätt i doften som de andra utan gör sig nog mer kvällstid på krogen t.ex ;-)

___________________

Så, nu vet ni det.
Tipsa gärna tillbaka om parfymer ni gillar. Det är en djungel och man missar nog många guldkorn.
1 Matilda:

skriven

Glad advent på dig med! Jag är gillar mer lite tyngre, orientaliska dofter men Laura ÄLSKAR jag! Herregud vilken högstadienostalgi! :D

2 Beffa:

skriven

Jag har Heiress av Paris Hilton, samt den andra Paris Hilton parfymen.

Sen har jag en parfym från Mary Kay som inte säljs längre och den älskar jag över allt annat!!!!

Kommentera här: